Kandidāta uz sabiedrisko attiecību un mārketinga komiteju Eduarda Bērziņa-Lāča darbības plāns.
Darbības plāna projekts 2012. -2016.gadam
1. Izpētes darbs
Uzsākot sadarbību, tiks veikta detalizēta futbola tirgus analīze Latvijā.
Atrast LFF produktu, kas būtu piemērots katrai sabiedrības grupai - bērnam, skolniekam, studentam, darba cilvēkam, pensionāram, uzņēmējam, VIP personām.
Sporta mārketinga atribūtu apzināšana
Priekšlikumu izstrāde sadarbībai ar FIFA, UEFA mārketinga speciālistiem
UEFA mārketinga ideju centralizēta ieviešana Latvijas futbolā un maksimāli lietderīga ideju izmantošana. Ideju izpēte un pielāgošana Latvijas tirgus apstākļiem, Latvijas futbola attīstības ilglaicīgas mārketinga stratēģijas izstrāde.
Nepārtraukta mārketinga un sabiedrisko attiecību nozaru attīstību uzraudzīšana Latvijā un pasaulē.
Sekot mārketinga nozares attīstībai līdzi laikam un pielāgot jaunākās, modernākās idejas Latvijas futbolam.
2. Darbspējīga kolektīva izveidošana
Sabiedrisko attiecību darba grupas izveide, futbola sabiedrībai zināmu personu piesaiste
PR grupa (jauna pieeja, inovatīvas idejas), mārketinga speciālists, kurš pārdos sporta notikumus.
Sponsoru meklētāju grupa.
3. Informatīvais darbs Latvijas futbolā, informatīvās datu bāzes izveide
Futbola interneta resursa izveide. Jauns, atraktīvs un līdzjutējam draudzīgs resurss, kas spēs piesaistīt auditorijas uzmanību. Tam jāatbilst visām jaunākajām auditorijas prasībām - visas Latvijas futbola ziņas, video apskati, aptaujas, līdzjutēju forums, intervijas, konkursi, utt. Informatīvās piramīdas izveide: no lielās izlases līdz reģionālajiem, bērnu un pat t.s. “sētas” turnīriem
Savlaicīgas informācijas nogādāšana patērētājam – Latvijas futbola līdzjutējam.
Ņemot vērā straujo interneta tehnoloģiju attīstību pasaulē, Latvijas futbola aktīva popularizēšana sociālajos tīklos - gan ar foto, gan video, gan parastām ziņām
Interneta TV raidījuma izveide. Nākotnē arī interaktīvās studijas tiešraides ar līdzjutēju iesaistīšanu diskusijā.
4. LFF futbola publikācijas
Priekšlikumu izstrāde futbola publikāciju sagatavošanā.
Speciālu futbola grāmatu izstrādāšana – Latvijas futbola gadagrāmata, Latvijas futbola čempionāta gadagrāmata, grāmatas par tiesnešiem, utt.
5. Sadarbība ar masu medijiem
Informācijas pieejamības problēmu steidzama risināšana.
Kopēja futbola tēla izveide.
Aktīva sadarbība ar televīziju, radio, laikrakstiem, īpaši ar interneta izdevumiem.
Masu mediju maksimāla iesaistīšana futbola notikumu apspriešanā.
Priekšlikumu izstrāde sadarbībai ar mārketinga un mediju partneriem.
6. Populārāka sporta veida (Futbola) popularizēšana Latvijā.
2009., 2010., 2011. gadā FUTBOLS tika atzīts par sporta veidu nr.1!!! Futbola kā sporta veida nr.1 popularizēšana, lai sporta veids Nr.1 ienāk katrā mājā.
Priekšlikumu izstrāde mediju darbības uzlabošanai futbola pasākumos. Speciālu, darbam piemērotu ložu izveide katrā spēles mājvietā.
Sadarbība ar žurnālistiem, aktuālās informācijas savlaicīga sniegšana.
Darbs ar radio stacijām, analītiska raidījuma izveide, futbola konkursi (iespējas iegūt biļetes, atribūtiku, utt.)
Visa līmeņa futbola popularizēšana. Futbols ir populārākais sporta veids gan Latvijā, gan pasaulē, to var spēlēt ikviens. Tādēļ jāveicina aktīva un sportiska dzīves veida reklamēšana.
Fanu konkursi pirms katras spēles. Pašreklāmas video klipu izveide ar atpazīstamāko spēlētāju piedalīšanos.
Sadarbības izveidošana ar Latvijas TV kanāliem par futbola translācijām, futbola apskatu izveide – sākotnēji vismaz reizi mēnesī.
7. Sabiedrības uzmanības pievēršana futbolam
Euro 2012, UEFA Čempionu līgas un Latvijas izlases spēļu maksimāla izmantošana Latvijas futbola tēla popularizēšanai
Latvijas izlases pārstāvju satuvināšana ar jaunatnes, amatieru, reģionālu un bērnu futbolu.
Dažādu draudzības maču organizēšana, tikšanās ar klubiem, ar līdzjutējiem, utt.
LFF personu izmantošana futbola reklāmas nolūkos. Iespējams, ārzemju futbola speciālistu, pazīstamu UEFA darbinieku viesošanos gadījumos saukļu izstrāde ar šo personu dalību. Sabiedrībā populāru Latvijas cilvēku piesaiste futbolam.
Dažādu mērķauditoriju vēlmju apmierināšana. Latvijas iedzīvotāju aktīva līdzdalība visos futbola notikumos.
8. Sadarbība ar sponsoriem un atbalstītājiem
Futbola sponsorēšanas nozare publiski nav aizņemta, bet, vērtējot pēc tradicionālajiem sponsorēšanas mārketinga kritērijiem, futbolam ir izcilas investīciju atdeves iespējas attiecībā pret ieguldīto apjomu.
Izveidot labvēlīgu atmosfēru, lai uzņēmumi futbolā būtu ar prieku investēt.
Sponsoru piesaistes prezentācijas izstrāde, sponsoru piesaiste. Reklāmas līgumu izstrāde un piedāvājums sponsoriem.
Futbola reklāmas pozitīva efekta izskaidrošana potenciāliem atbalstītājiem.
Darbs pie labvēlīgas sponsoru nodokļu sistēmas lobēšanas Latvijas valdībā kopā ar citu sporta veidu pārstāvjiem.
9. Sadarbība ar klubu mārketinga speciālistiem
Sadarbība ar visiem Latvijas futbola klubiem. Kontaktu izveide, informācijas apmaiņa ar padomiem, literatūru.
Sporta mārketinga izskaidrošana, izglītošana.
Klubu mārketinga attīstības semināru organizēšana.
Kopējas attīstības programmas izstrāde un realizācija, lai piesaistītu līdzjutējus Latvijas klubu sacensībās.
Līdzjutējiem piedāvāto iespēju daudzveidošana, atmosfēras stadionā uzlabošana, piedāvāto servisu pilnveidošana.
Kopēja parauga spēļu programmu izstrāde, pielāgojot katram klubam. Citu brošūru izdošana ar kopēja futbola tēla popularizēšanu.
Auto stāvvietas, labierīcības, sēdvietas, citi servisi – to uzturēšana un komforta sajūtas nodrošināšana līdzjutējam.
Savlaicīgi konstatēt futbola līdzjutējam nelabvēlīgas lietas, to izskaušana.
Minimālo servisa prasību klubiem izstrāde, to kontrole. Diskutēt, bet katru gadu palielināt servisa prasības, tādējādi uzlabojot līdzjutēju ērtības spēļu apmeklējumos.
10. Sadarbība ar reģionālajiem futbola centriem
Pašvaldību apmeklēšana, savas pozīcijas un mērķu skaidrošana.
Futbola atpazīstamības, pievilcīguma skaidrošana.
Reģionu iesaistīšana kopēja pozitīva futbola tēla veidošanā.
Dažādu futbola svētku rīkošana, turnīru organizēšana, iesaistot futbola “sejas” – populārākos futbolistus, trenerus, utt.
Nepieciešamās informācijas, literatūras piegāde visiem LFF biedriem.
Informācijas un pieredzes apmaiņa mārketinga un sabiedrisko attiecību jautājumos.
11. Sadarbība ar bērnu futbola klubiem
“Futbols nebeidzas līdz ar treniņiem un spēlēm, tas ir dzīvesveids” – šāda motīva popularizēšana.
Dažādu piedāvājumu izstrāde. Ielūgumi, braucieni, utt..
Futbolistu un amatpersonu vizīšu organizēšana
Bērnu klubu iesaistīšana kopējos projektos ar lielo klubu futbolu.
12. Sadarbība ar skolām un bērniem
Sadarbības izveidošana ar skolām. Futbolistu vizīšu organizēšana, autogrāfu sniegšana, paraugstundu rīkošana
Konkursu rīkošana skolās, dāvanu pasniegšana.
Sadarbībā ar futbola klubiem, popularizēt attiecīgajā rajonā pieejamāko futbola skolu, lai vecākiem būtu mazāki izdevumi.
13. Sadarbība ar futbola līdzjutējiem
Līdzjušanas un patriotisma skaidrošana - “Mana valsts! Mana pilsēta! Mana komanda!”
Gan lielo pilsētu, gan reģionu fanu klubu izveide un atbalsts.
Darbs pēc principa: fani kā lielā futbolā neatņemama spēles sastāvdaļa – spēlē ir 12.spēlētāji!
Dažādu pasākumu ar fanu piedalīšanos organizēšana.
Dažāda veida kvalitatīvas atribūtikas izstrāde, publiska viena kopēja dizaina apspriešana.
Dažāda veida līdzjutēju braucienu piedāvājums. Speciālu futbola fanu pasākumu rīkošana
Līdzjutēju iesaistīšana kopdarbībā, izmantojot sociālos tīklus, apmainīties idejām, utt.
14. Vienotas atribūtikas izveide un izplatīšana
Kopēja Latvijas futbola zīmola izveide – gan izlases līmenī, gan klubu līmenī.
Kvalitatīvas un daudzpusīgas atribūtikas izveides (sākot ar pildspalvām, nozīmītēm un beidzot ar fanu karogiem oficiālajiem izlases krekliem, utt.), to izplatīšana.
Vienota Latvijas futbola fanu veikala izveide – kur būtu gan klubu atribūtika, gan izlases atribūtika
Sadarbības izveide ar tirdzniecības tīkliem, kioskiem, suvenīru veikaliem par atribūtikas pārdošanu.
Sadarbības izveide ar tūristu informācijas centriem par piedāvājumiem ārzemniekiem.