airBaltic lidostā cer būvēt 92 miljonus eiro vērtu termināli.
Investējot 92 miljonus eiro, līdz 2014.gadam nacionālā aviokompānija airBaltic cer pabeigt jauna termināļa būvniecību lidostas Rīga teritorijā. Paredzēts, ka terminālis varētu būt 58 000 kvadrātmetru liels un atrasties faktiski līdzās esošajai lidostas ēkai – vietā, kur šobrīd izvietots aviācijas muzejs. Paredzēts arī, ka šis terminālis varētu darboties, galvenokārt apkalpojot airBaltic pasažierus, bet esošais – pārējo kompāniju klientus.
Plānojot termināļa platību, šoreiz nevis izvirzīti ambiciozi plāni apkalpoto pasažieru skaita pieaugumam, bet gan izejot no tā, cik pasažieru lidostā atrodas tā dēvētajās sastrēguma stundās, piemēram, plkst.7 no rīta, kad rindās uz reģistrēšanos jāstāv pat stunda. Ņemts vērā arī tas, ka lidostā ir tikai viens skrejceļš un līdz ar to ir limitēts vienlaikus apkalpojamo lidmašīnu skaits. Tiesa, jaunajā termināļa projektā iecerēts uzbūvēt divas nobrauktuves no skrejceļa, lai lidmašīnas var ātrāk to atbrīvot.
Ņemot vērā šos faktorus, aprēķināts, ka jaunajam terminālim jāspēj apkalpot ap 5000 pasažieru vai 40 lidmašīnu stundā. Kopumā tas nozīmē, ka 2014.gadā kopumā varētu tikt apkalpoti aptuveni septiņi miljoni pasažieru. Esošais terminālis, pēc airBaltic prezidenta Bertolta Flika teiktā, paredzēts 2,5 miljonu pasažieru apkalpošanai, atgādinot jau vairākkārt teikto, ka jau šobrīd termināļa kapacitāte ir nepietiekama un, neko nedarot, Rīga zaudēs savu konkurētspēju aviācijas biznesā.
"Vēlamais partneris šajā projektā ir Turcijas kompānija TAV," apliecināja B.Fliks, stāstot, ka termināļa būvniecība un operēšana nav aviokompānijas primārais bizness.
Jau ziņots, lai gan valsts atteikusies no aptuveni 300 miljonu eiro vērtā TAV un Skonto būves veidotā konsorcija piedāvātā jaunā termināļa projekta, privātais partneris pilnībā atstumts malā nav. Pārliecību, ka jaunā termināļa būvniecībā lielā mērā jāiesaista airBaltic, iepriekš paudis arī satiksmes ministrs Kaspars Gerhards, līdz ar to maz ticams, ka politiski šī projekta īstenošanai varētu tikt likti milzu šķēršļi. Lidostas Rīga valde jau esot devusi savu svētību. Tiesa, termināļa būvei airBaltic ar lidostu vēl būs nepieciešams slēgt zemes nomas līgumu.
"TAV ir profesionāļi, mums nav noslēgts līgums, taču uzturam kontaktus un interese būvēt lidostu Rīgā viņiem saglabājas," stāstīja B.Fliks. TAV paredzēts iesaistīt termināļa būves finansēšanā, par ko jau tagad esot sarunas ar bankām un fondiem. Pēc viņa teiktā, "valsts savos projektos aizraujas ar lielām investīciju summām, mums to nevajag" un kopējās investīcijas nav tik lielas, lai plānu realizēšana būtu apdraudēta. Vienlaikus viņš noliedza, ka jaunā termināļa būvniecībai varētu tikt prasīts valsts finansējums.
Pagaidām airBaltic rāda vien tehniskus zīmējumus, kurā ieskicētas jaunā termināļa aprises, vizualizāciju vēl nav. Iespējams, jaunā termināļa arhitektoniskajam risinājumam tiks sludināts starptautisks konkurss. B.Fliks uzskata, ka arhitektoniskajam risinājumam nav būtiskas nozīmes, jo pa lidmašīnas iluminatoru tāpat nevarot redzēt, kā lidosta izskatās, bet, atrodoties iekšienē, galvenais ir serviss un komforts, tādēļ "arhitektūrai jānāk kā pēdējai".
_________________ "ULTRA" heisst soviel wie "extrem", Ultras sind also die extremen Fans
|