Konkurence?
Tuvojoties šā gada Pasaules čempionātam hokejā, aizvien vairāk komersantu sarosās, organizējot līdzjutēju braucienus un piedāvājot pakalpojumus, kurus nav tiesīgi sniegt. Neatkarīgā pieķēra šādu piedāvājumu arī kolektīvās iepirkšanās portālā
www.kopaletak.lv.
Vēl pagājušajā nedēļā kolektīvās iepirkšanās portāls
www.kopaletak.lv piedāvāja iegādāties braucienus uz Pasaules čempionātu hokejā Helsinkos, klātienē atbalstot Latvijas izlasi spēlē pret Austrijas valstsvienību 7. maijā. Piedāvājumā, kura vērtība pārsniedz 60 latu, sacīts: «Transports Rīga–Tallina–Rīga, kruīza ceļojums Tallina–Helsinki–Tallina, viena biļete uz hokeja spēli Latvija–Austrija, vienas dienas transporta karte Helsinkos un medicīniskā apdrošināšana ceļojuma laikā.» Un uz piedāvājuma greznojās čempionāta oficiālais logotips, kura izmantošana bez rakstiskas saskaņošanas ar čempionāta organizatoriem komerciāliem mērķiem nav atļauta. Ceļojumu piedāvāja SIA Eiprilla, uzņēmums, kas nav reģistrēts Ekonomikas ministrijas Tūrisma aģentu un operatoru datubāzē un līdz ar to arī nav tiesīgs piedāvāt kompleksos tūrisma pakalpojumus.
Sazinoties ar portāla
www.kopaletak.lv pārdošanas vadītāju Kristapu Otsonu, Neatkarīgā noskaidroja, ka sadarbība ar uzņēmumu Eiprilla notiek pirmo reizi un kolektīvās iepirkšanās portāls nebija pārbaudījis firmas tiesības sniegt komplekso tūrisma pakalpojumu, kā arī nebija informēts, ka nedrīkst izmantot oficiālo logotipu.
Arī uzņēmuma Eiprilla pārstāvis Ģirts, kurš Neatkarīgajai atteicās paust savu uzvārdu un ieņemamo amatu, bija neizpratnē, ka uzņēmumam ir jābūt reģistrētam kā tūrisma pakalpojuma sniedzējam. Viņš gan skaidroja, ka nemaz tādu pakalpojumu nesniedzot – tikai nodrošinot cilvēkiem autobusu biļetes uz prāmi un spēļu biļetes. Interesanti, ka dažu minūšu laikā pēc sarunas gan ar portālu
www.kopaletak.lv, gan ar SIA Eiprilla dīvainais piedāvājums pazuda. Tiesa gan, līdz tam jau 28 cilvēki bija paguvuši lejuplādēt kuponus, taču, kā norādīja Ģirts, neviens rēķins par hokeja čempionātu vēl neesot izrakstīts.